RSS

Cele mai simple lucruri pe care le facem gresit

04 Ian

Zilnic, facem acelaşi lucru, dar nu întotdeauna corect. Există cel puţin şapte lucruri , de la spălatul pe dinţi , la somn şi statul pe scaun pe care le facem greşit.

1. Somnul

Deci nu ştii cum să-ţi faci nevoile sau să respiri, dar cât de greu poate fi să stai întins în pat cu ochii închişi? Dacă te trezeşti noaptea sau dormi mai mult decât trebuie înseamnă că nici pe asta nu o faci bine. Nu eşti singurul. Adevărul e că dacă te trezeşti noaptea, de fapt… la somn te pricepi. Teoria cu cele opt ore de somn neîntrerupt neapărate sunt o descoperire recentă a umanităţii. Înainte ca Thomas Edison să inventeze becul, oamenii cu mai mult de opt ore de întuneric în genere dormeau pe segmente: de la trei la cinci ore de somn, o oră treaz şi apoi încă trei-cinci ore de somn. Ora de trezie era folosită pentru citit, sex, fumat sau orice altceva cu excepţia holbatului la pereţi terifiat de insomnie. Conform experţilor dacă rămâi calm şi îţi dai voie să adormi în loc să te tot întrebi de ce eşti treaz, totul va fi bine şi nu te vei simţi groaznic a doua zi.

2. Spălatul pe dinţi

Nimeni nu vrea să stea lângă o persoană căreia îi miroase gura ca o gură de canal. Totuşi, spălatul prea des pe dinţi distruge sănătatea orală, ducând chiar la carii şi pierderea dinţilor. Dentiştii spun că cel mai bine e să ne spălăm pe dinţi de două ori pe zi, după mese. Dar se înşeală. Dentiştii britanici recomandă ca oamenii, în special copiii între cinci şi zece ani să nu se spele pe dinţi după fiecare masă. Explicaţia e că aciditatea din mâncare şi băuturi înmoaie smalţul, iar spălatul pe dinţi imediat după masă distruge smalţul şi lasă dinţii vulnerabili în faţa cariilor. Studiile arată că folosirea aţei dentare e mult mai practică şi mai bună pentru dinţi. Aţa dentară te scapă de bacteriile adunate între dinţi fără să îţi ia smalţul. Cel mai bine e să te speli de două ori pe zi pe dinţi, dar la distanţă de mese, preferabil înainte.

3. Statul pe scaun

Statul pe scaun un timp îndelungat măreşte riscul de diabet, boli de inimă şi cancer. Și dintr-un motiv bizar statul pe scaun mult timp te face să mori mai repede. Scaunele există de mii de ani, dar până nu demult erau doar pentru persoanele foarte importante, ceilalţi aveau nişte scaune fără spătar. Corpurile noastre nu sunt create pentru tipul de suport oferit de scaun. Când stăm pe un scaun fără spătar muşchii abdominali sunt activi, ajutând la suportarea greutăţii de către şira spinării. Când stăm pe un scaun cu spătar, muşchii se relaxează şi toată greutatea cade pe coloana vertebrală. Greutatea în plus poate duce la dureri cronice de spate.

4. Respiratul

Respiră adânc. Dacă faci parte din majoritate, atunci tocmai ce ţi s-au ridicat umerii şi ţi s-a umflat pieptul ca unui porumbel în călduri care încearcă să facă o cucerire. Probabil ţi se pare normal să ţi se umfle pieptul pentru că acolo îţi sunt plămânii. De fapt, muşchiul pe care ar trebui să îl foloseşti ca să respire, diafragma, se află sub plămâni, mai aproape de stomac.

Dacă ni se ridică pieptul atunci când respirăm înseamnă că folosim partea superioară a plămânilor. Majoritatea vaselor de sânge care conduc oxigenul se află în partea inferioară a plămânilor, cea pe care nu prea o folosim şi foarte multă putere este irosită. Motiv pentru care respirăm mult mai rapid. Acest fel de a respira distruce echilibrul dintre oxigen şi dioxid de carbon din sânge şi poate duce la dureri de cap, leşin, anxietate şi atacuri de panică. Conform experţilor există o şansă să ai şi palmele transpirate, dificultăţi de relaxare şi să simţi durerea mai acut.

Se pare că bebeluşii sunt mai deştepţi decât noi când vine vorba de respirat. Ei folosesc respiraţia abdominală care utilizează în totalitate diafragma. Pentru a încerca să respiri abdomina umflă-ţi stomacul când inspiri, în timp ce îţi ţii pieptul cât mai nemişcat, apoi contractă-ţi muşchii când expiri.Nu doar că vei lua mai mult oxigen de fiecare dată când inspiri, dar, în timp, asta îţi va face diafragma mai puternică. O diafragmă mai puternică înseamnă că vei inspira şi mai mult oxigen, iar creierul tău nu va fi obligat să ia oxigenul din muşchi şi vei obosi mai greu.

Mai multe pe dcnews.ro

 
2 comentarii

Scris de pe 01/04/2012 în funny, Romania, Si la altii, Stiati ca

 

Etichete: , , , , , , , ,

2 responses to “Cele mai simple lucruri pe care le facem gresit

  1. Razvan

    01/05/2012 at 15:30

    foarte interesant !

     
  2. Mihai

    01/05/2012 at 16:37

    Ma bucur ca ti-a placut.

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: